keskiviikko 23. marraskuuta 2011

Raskaustesti

Teenpäs tämän Vauva-lehden raskaustestin viikolla 39+1 :)


Olen syönyt mitä vain, suolaista ja makeaa.
- Alkuraskaudessa oli joitakin hajuja ja makuja, jotka etoivat, kuten valkosipuli ja kahvi. Olen normaalisti sokerihiiri, mutta n. viikolle 20 saakka makea ei maistunut. Sen jälkeen taas ihan normaalisti. Suolainen ruoka on maistunut paremmin kuin ennen nyt raskauden aikana. Outoja mielitekoja ei ole ollut.


Kahvin tuoksukin on saanut minut voimaan pahoin.
- Kahvi ei tosiaan maistunut n. 20 viikolle saakka, sen jälkeen olen juonut kupillisen päivässä. Keskivaiheen jälkeen minulla ei ole ollut erityisiä hajuja tai makuja jotka olisivat etoneet.


Voisin nukkua aamusta iltaan.
- En ole huomannut erityistä väsymystä raskauden aikana, mutta ehkä iltaisin olen saanut unen päästä kiinni paremmin. Tosin tässä vaiheessa raskautta olen alkanut heräillä 4-5 aikaan aamulla ihan virkeänä. Tällöin olen ottanut päivällä torkut.


Suonenvetoa, närästystä, turvotusta. Kaikkea on ollut.
- Suonenvetoa meinasi olla yöaikaan pohkeissa, mutta kertaakaan ei onneksi vetässy kunnolla. Nyt jotenkin tilanne rauhottunut sen suhteen. Närästystä on ollut tasan kerran, muutoin olen säästynyt siltäkin. Turvotus taas on mun juttu :D Ja sitä sitte onki vaikka kuinka monen kilon eestä. Jalat on ku tukit, tukisukista, veden juonnista, levosta ja liikunnasta huolimatta. Rv 34 -> koko kehossa myös.


Olen tuntenut itseni seksipommiksi.
- No en kyllä ole tuntenut varsinaisesti seksipommiksi, mutta olen kyllä tykännyt mahastani, joka on ollut läpi raskauden kompaktin kokoinen pakkaus :) Sanotaanko, että viehättävänä olen voinut itseäni pitää.


Paino on siirtynyt uusille kymmenluvuille.
- Kyllä, n. 15kg on tullut raskauden aikana. Tosin tästä aika iso osa on nestettä.


Tunteet ovat olleet pinnassa.
- Olen ollut rauhallisempi ja seesteisempi kuin normaalisti. Nyt, kun synnytys alkaa lähestyä, on tullut ehkä enemmän hermostuttua pienistä asioista. Jännitys sen lähinnä aiheuttaa. Äkkipikaisuus on lieventynyt.


Hyvä äiti imettää pitkään.
- Hyvä äiti huolehtii, että lapsi saa ravintoa, tavalla tai toisella. Kaikki eivät vain pysty imettämään, joten siitä on mielestäni tehty liian suuri numero äitiyden arvon kustannuksella.


Olen suunnitellut synnytykseni.
- Olen suunnitellut kokeilevani kaikkea, mitä tarjotaan. Sen kummempia suunnitelmia on turha tehdä, koska synnytyksen kulkua ei voi ennustaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä terveisesi tänne! :)